motdfile i motd_write czyli modyfikowanie plików gracza

Modyfikować pliki gracza możemy przy pomocy dwóch komend

  • motdfile
  • motd_write

Zapisywanie ma jednak nałożone na siebie bardzo dużo ograniczeń

  • Zapisywany tekst nie może posiadać zapisanego w środku bajtu zerowego ‚\0’ ( czyli możemy zapisywać tylko pliki tekstowe )
  • Plik do zapisywania nie może być ustawiony tylko do odczytu
  • Plik do zapisywania nie może być zablokowany przez inny proces
  • Przesyłany tekst ma ograniczoną długość
  • Teoretycznie możemy zapisywać pliki tylko w folderze cstrike jednak da się to ominąć

Komenda motdfile służy do wybrania pliku do zapisu a komenda motd_write do zapisu.

Przykład

motdfile config.cfg

Po wykonaniu takiej komendy będziemy zapisywać do pliku config.cfg. Tak jak wspominałem możemy ominąć ograniczenie zapisywania tylko do plików w cstrike poprzez directory traversal attack czyli ( ../ ) oraz sztuczkę z !MD5.

Wygląda to bardzo prosto.

motdfile !MD5/../../config/MasterServers.vdf

i możemy tak wędrować po dysku jak tylko chcemy.

Zapisywanie jest również całkiem proste.

motd_write "Tekst do zapisu"

oczywiście aby zapisywać znaki specjalnie musimy używać prefixu \ przed nimi np.

\"

Aby zapisać nową linie używamy

\r

ewentualnie

\r\n

6 komentarzy o “motdfile i motd_write czyli modyfikowanie plików gracza

    1. Aktualnie może się ta komenda przydać tylko i wyłącznie do nadpisania plików, nieogarniętego chitera można się pozbyć na bardzo długi czas 😉

Dodaj komentarz