Jak zrobić własne GameMenu CS 1.6

Poradnik opisuje tworzenie własnego GameMenu w Counter-Strike 1.6. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne.

Przykładowe GameMenu:

2012-08-08_00002

Na początek znajdujemy plik który odpowiada za wygląd GameMenu
Steam:

<ŚCIEŻKA DO FOLDERU STEAM>\Steam\steamapps\common\Half-life\cstrike\resource

Non Steam:

<ŚCIEŻKA DO FOLDERU CS>\cstrike\resource

Szukamy pliku GameMenu.res lub samo GameMenu jeśli mamy wyłączone pokazywanie rozszerzeń.

Klikamy na plik prawym przyciskiem myszy , odznaczamy opcje „Tylko do Odczytu” klikamy zastosuj i zamykamy okno właściwości.

Otwieramy go edytorem tekstowym np. Notepad++.

Przykładowy wygląd takiego pliku

"GameMenu"
{
	"1"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_ResumeGame"
		"command" "ResumeGame"
		"OnlyInGame" "1"
	}
	"2"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_Disconnect"
		"command" "Disconnect"
		"OnlyInGame" "1"
		"notsingle" "1"
	}
	"4"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_PlayerList"
		"command" "OpenPlayerListDialog"
		"OnlyInGame" "1"
		"notsingle" "1"
	}
	"8"
	{
		"label" ""
		"command" ""
		"OnlyInGame" "1"
	}
	"9"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_NewGame"
		"command" "OpenCreateMultiplayerGameDialog"
	}
	"10"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_FindServers"
		"command" "OpenServerBrowser"
	}
	"11"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_Options"
		"command" "OpenOptionsDialog"
	}
	"12"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_Quit"
		"command" "Quit"
	}
}

Teraz dodajemy do menu nowy wpis.

 "99"
    {
        "label" "<TYTUŁ>"
        "command" "engine connect <IP SERWERA>"
}

Powinno to wyglądać w ten sposób

"GameMenu"
{
	"1"
    {
        "label" "DarkGL Test Server"
        "command" "engine connect 144.76.110.231:27015"
	}
	 "2"
    {
        "label" ""
        "command" ""
    }
	"3"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_ResumeGame"
		"command" "ResumeGame"
		"OnlyInGame" "1"
	}
	"4"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_Disconnect"
		"command" "Disconnect"
		"OnlyInGame" "1"
		"notsingle" "1"
	}
	"5"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_PlayerList"
		"command" "OpenPlayerListDialog"
		"OnlyInGame" "1"
		"notsingle" "1"
	}
	"6"
	{
		"label" ""
		"command" ""
		"OnlyInGame" "1"
	}
	"7"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_NewGame"
		"command" "OpenCreateMultiplayerGameDialog"
	}
	"8"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_FindServers"
		"command" "OpenServerBrowser"
	}
	"9"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_Options"
		"command" "OpenOptionsDialog"
	}
	"10"
	{
		"label" "#GameUI_GameMenu_Quit"
		"command" "Quit"
	}
}

Pamiętajmy o tym aby nie powtarzać liczb w kolejnych wpisach pomiędzy cudzysłowami np. „12”.

To wszystko zapisujemy plik i przywracamy właściwość tylko do odczytu którą przed chwilą usuneliśmy. Dzięki temu nasz plik nie zostanie nadpisany a my nie stracimy naszej pracy.

Jeszcze krótki opis parametrów których możemy używać

"99" //Numer w menu odpowiadając za kolejność
{
        "label" "" //Nazwa pokazywana w menu
        "command" "" //Tutaj podajemy komendę do wykonania po kliknięciu w napis
        "OnlyInGame" "1" // Ustawia że menu pokazuje się tylko wtedy kiedy jesteśmy w trakcie gry tzn. na serwerze
        "notsingle" "1" // Podobnie jak wyżej
}

Dodaj komentarz