VHE 3.4 – instalacja i konfiguracja

Valve Hammer Editor służy on do tworzenia i edytowania map do między innymi gry Counter-Strike 1.6.

Pliki do ściągnięcia
zhlt34x86final.zip Download
CS_expert_PL.zip Download
Vhe 3.4.zip Download

Instalacja programu

Ściągamy plik Vhe 3.4.zip Download. Program instalujemy w dowolnym miejscu. Następnie instalujemy łatke spolszczającą (plik Patch_VHE.exe). Należy ją zainstalować w tym samym miejscu co poprzedni plik.

Instalacja plików FGD

Pliki te definiują typ gry, który wybieramy w konfiguracji. Plik CS_expert_PL.zip należy rozpakować w dowolnym miejscu. Następnie plik CS_ekspert_PL.fgd wklejamy do folderu z zainstalowanym programem.
Ścieżka:

Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\

(jeżeli nie istnieje katalog fgd oraz counter-strike to należy takie stworzyć).
Kolejnym krokiem jest umieszczenie katalogu CS (z rozpakowanego archiwum) do:

Valve Hammer Editor\sprites\

Pamiętamy aby w katalogu sprites znajdował się katalog CS, nie jego zawartość.

Instalacja kompilatorów

Ściągamy plik zhlt34x86final.zip i rozpakowujemy go w dowolnym folderze. Ścieżka do kompilatorów nie może zawierać polskich znaków.

Konfiguracja programu

Przy nieskonfigurowanym programie wyskakuje nam okno z zapytaniem czy chcemy dokonać konfiguracji (klikamy tak). Jednak jeżeli wiadomość się nie pojawi, należy wejść w zakładkę NARZĘDZIA następnie OPCJE. Istotnymi zakłądkami są tekstury, konfiguracja gry oraz kompilacja gotowej mapki.

Textury

W tej zakładce dodajemy pliki z rozszeżeniem *.wad, które zawierają textury, czyli wszystko co pokrywa ściany jakiejkolwiek mapy.
Niezbędnym plikiem jest halflife.wad. Pamiętamy aby nie przesadzić z ilością plików w tej zakładce, gdyż mogą wystąpić problemy. Należy ograniczyć się do max. 8 plików *.wad. Jednak przed tworzeniem każdej mapy powinno się edytować listę textur. Pliki w tej zakładce są wymagane do prawidłowego działania mapy. Nawet jeżeli nie użyjemy textur z danego pliku może być on wymagany do gry.

Konfiguracja gry

vhe_14

Obok pola „Typ gry” klikamy opcje EDYTUj następnie DODAJ i wpisujemy np. Counter-strike. W miejscu oznaczonym nazwą „Plik definicji gry *.FGD dla WorldCrafta” Wskazujemy ścieżkę do pliku CS_expert_PL.fgd. Format tekstur i Typ mapy zostawiamy bez zmian. Domyślny obiekt punktowy i Domyślny obiekt solidny bez różnicy co w nich wybierzemy. Są to domyślne byty, które pokazują się po otworzeniu odpowiednich menu. W polu Katalog na HDD w którym znajduje się silnik gry (*.exe) wybieramy ścieżke
do pliku hl.exe

Scieżka w przypadku steama:

\Steam\steamapps\common\Half-Life

W kolejnym okienku uzupełniamy ścieżkę do folderu valve
W przypadku steama:

\Steam\steamapps\common\Half-Life\valve

Katalog plików *.RMF:

Valve Hammer Editor\maps\

Kompilacja gotowej mapki

kompilator

Konfiguracja kompilatorów dla:
tutaj uzupełniamy nazwe gry stworzoną wcześniej przez nas

Program uruchamiający gotową mapkę:
wybieramy ścieżkę do pliku hl.exe

W kolejnych oknach uzupełniamy ścieżki do wcześniej wypakowanych kompilatorów.

W ostatnim polu edytujemy ścieżkę tak, aby wybrać folder gdzie mają być wrzucone skompilowane mapy (najlepiej wybrać folder maps (cstrike lub cstrike_polish)

Po odpaleniu pierwszego projektu warto wejść w zakładkę WIDOK i kliknąć na opcje 3D textura.

5 komentarzy o “VHE 3.4 – instalacja i konfiguracja

Skomentuj Cr34T1v3 Anuluj pisanie odpowiedzi

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.