AMX Mod X 0.5.0 Dark Edition to modyfikacja najnowszej aktualnej wersji AMX Mod X dostępnej na oficjalnym repozytorium projektu ( hg.alliedmods.net/amxmodx-central ) wykonana przezemnie.
Jak wskazuje numer wersji ( 0.5.0 ) nie jest to finalna odsłona. Działa ona na najnowszej wersji binarek zaktualizowanych przy pomocy SteamCMD przez co wymaga też metamoda 1.21-am( http://wiki.alliedmods.net/AMX_Mod_X_1.8.2_Release_Notes ). Obecnie jest dostępna tylko wersja dla Linuxa.
W tej wersji skupiłem się głównie na wyczyszczeniu kodu z zbędnych rzeczy oraz dodanie kilku „bajerów”.
│ Changelog
- Zmiana ladowania pluginów ( brak plugins.ini )
- Zmiana ladowania modulow ( brak modules.ini )
- Usuniecie supportu innych modow
- Usuniecie kompatybilnosci wstecznej
- Optymalizacja forwardow
- Usunięcie alloc_amxmemory i free_amxmemory , nigdzie nie używane
- Informowanie o mozliwosci zaoptymalizowania dzialania pluginu poprzez kompilacje z -d0 lub -d1 jeśli plugin zawiera informacje do debugowania podczas ładowania w trybie normalnym
- Usunięcie CreateMultiForwardEx
- Usunięcie wbudowanego supportowania war3ft w menu
- Pozbycie się nongpl_matches
- Optymalizacja klasy CPlugin
- Orpheu dodane jako standardowy moduł
- Standardowe pluginy zostały skompilowane z parametrem -d1
│ Instalacja pluginów
Pierwsze dwa podpunkty mówią o pozbyciu się plików plugins.ini i modules.ini , instalacja pluginów i modułów jest teraz łatwiejsza.
Instalacja pluginów opiera się na przekopiowaniu pliku .amxx do folderu plugins w folderze amxmodx tyle 😉 . Instalacja modułów przebiega podobnie tylko moduły wrzucamy do folderu modules.
Jeśli chcemy wyłączyć plugin przenosimy go do folderu disabled.
Jeśli chcemy uruchomić plugin w trybie debug przenosimy go do folderu debug .
│ Instalacja
Instalacja przebiega jak standardowa instalacja amxmodx ( http://darkgl.pl/index.php/2011/09/05/instalacja-amxmodx/ )
│ Download
Zalety:
Niby optymalnieszy, mniej roboty przy wgrywaniu pluginów.
Wady:
Nie załadujesz wybranego pluginu/configu na danej mapie jak w 1.8 z configs/maps/plugins-nazwamapy.ini. Przydało by się zrobić by ładowało dodatkowo pluginy z plugins/nazwa_mapy pomyśl nad tym.
Co za problem napisać plugin przenoszący pluginy na danej mapie 😉 ?
A co jeśli pluginy muszą być załadowane w odpowiedniej kolejności, np colorchat przed adminchat?
Colorchat to include nie plugin nie musi być ładowany ,
Ale ogólnie wystarczy nazwać pluginy przedrostkami typu 01_,02_ etc. aby ładowało zgodnie z kolejnościa