Tutor jest to sposób pokazywania wiadomości dodany w grze Condition Zero ale w CS 1.6 także jest dostępny
Mamy cztery rodzaje tutorów
- Czerwony – W Condition Zero jest używany gdy terrorysta zginie.
- Niebieski – W Condition Zero jest używany gdy anty terrorysta zginie
- Zielony – W Condition Zero jest używany do przekazania ważnej informacji w kolorze zielonym.
- Żółty – W Condition Zero jest używany do przekazania ważnej informacji w kolorze żółtym.
żeby tutor działał musimy wrzucić na serwer pewne pliki a gracz musi je ściągnąć (nie są to duże pliki także spokojnie ) czasami może się zdarzyć że gracz nie zobaczy tutorów gdy ściąga pierwszy raz pliki
ale po ponownym wejściu na serwer powinno być już wszystko ok
Pliki do wrzucenia na serwer są na końcu posta w archiwum
Obsługa tutorów :
Na końcu postu znajdziecie download pliku tutor.inc jest to zbiór funkcji który ułatwia pracę z tutorami
plik tutor.inc wrzucamy do folderu include naszego kompilatora
Chcąc użyć w pluginie tej biblioteki dodajemy deryktywę
#include
do pluginu musimy dodać wywołanie dwóch funkcji bez nich wyświetlanie nie zadziała
są to tutorInit i tutorPrecache pierwszą dodajemy do plugin_init
np.
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
tutorInit();
}
a drugą do plugin_precache
public plugin_precache(){
tutorPrecache()
}
Funkcja służąca do wyświetlania tutorów to tutorMake
tutorMake(id,TutorColor:Color,Float:fTime = 0.0,const szText[],any:...)
Parametry:
- id – id gracza któremu wyświetlić tutor jeśli podamy 0 zostanie wyświetlony wszystkim
- Color – podajemy tutaj kolor tutora wartości jakie może przyjmować to
- TUTOR_RED – czerwony kolor tutora
- TUTOR_BLUE – niebieski kolor tutora
- TUTOR_YELLOW – żółty kolor tutora
- TUTOR_GREEN – zielony kolor tutora<
- fTime – czas wyświetlania tutora jeśli podamy 0.0 tutor będzie wyświetlany ciągle aż nie zastąpi go inny tutor , liczba rzeczywista a nie całkowita
- szText – text wyświetlany w tutorze możemy używać w nim formatowania np. %d %i %s tak jak w np. client_print czy colorchat w dalszych parametrach podajemy zmienne/tablice itp. do formatowanego tekstu
Przykłady:
- wyświetla jednemu graczowi czerwony tutor o treści „Czerwony tutor” przez 5 sekund
tutorMake(id,TUTOR_RED,5.0,"Czerwony tutor")
- wyświetla wszystkim graczom zielony tutor o treści „Tutor globalny” przez 5 sekund
tutorMake(0,TUTOR_GREEN,5.0,"Tutor globalny")
- tutaj widać formatowanie wiadomości
wyświetla jednemu graczowi zielony tutor o treści „formatowany 1 string” przez 5 sekund
tutorMake(id,TUTOR_GREEN,5.0,"formatowany %d %s",1,"string")
Tutaj kod pluginu którego używałem do testowania funkcji
#include
#include
#include
#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "DarkGL"
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
tutorInit();
register_clcmd("say /test","test");
register_clcmd("say /test2","test2");
register_clcmd("say /test3","test3");
register_clcmd("say /test4","test4");
register_clcmd("say /test5","test5")
register_clcmd("say /test6","test6")
}
public plugin_precache(){
tutorPrecache()
}
public test(id){
tutorMake(id,TUTOR_RED,5.0,"Czerwony tutor")
}
public test2(id){
tutorMake(id,TUTOR_BLUE,5.0,"Niebieski tutor")
}
public test3(id){
tutorMake(id,TUTOR_GREEN,5.0,"Zielony tutor")
}
public test4(id){
tutorMake(id,TUTOR_YELLOW,5.0,"Zolty tutor")
}
public test5(id){
tutorMake(0,TUTOR_GREEN,5.0,"Tutor globalny")
}
public test6(id){
tutorMake(id,TUTOR_GREEN,5.0,"formatowany %d %s",1,"string")
}
Download:
Tutor.zip Download
Dobre. Ale u ns’ow sie buguje to podobno
Raczej nie powinno
Ja odradzam ze względu na ścinki podczas pokazywania wiadomości 🙂