Wykorzystanie JavaScript w motd na steam – lokalizacja gry , dostęp do plików

W jednej z aktualizacji CS 1.6 zmienione przeglądarkę używana w okienku motd ( widżet Internet Explorera ) na dużo nowocześniejszą. Obsługującą JavaScript , daje nam to kilka ciekawych możliwości.

Sama przeglądarka posługuje się takim user agentem

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; Valve Half-Life/0; ) AppleWebKit/534.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.989.0 Safari/535.11

10_screenshots_2014-09-03_00010

User agent może być inny na innych komputerach.

Jednak widać ze gra korzysta tutaj z najnowszej wersji Chrome i Silnika WebKit co daje nam dostęp do JS i HTML5 ;).

Używając alert z javascript możemy uzyskać daw ciekawe efekty
Kiedy alert jest wyświetlany wraz z jakąś treścią np.

alert( 'Napis' )

10_screenshots_2014-09-03_00003

jednak użycie alert z pustym ciągiem znaków daje jeszcze ciekawszy efekt

alert( '' )

Untitled1231231312

Warto zauważyć że jest to osobne okno nie połączone z oknem cs’a które łapie focus i staje się aktywnym aktualnie oknem , w przeciwieństwie do alert z ciągiem znaków gdzie okno alertu jest wbudowane w gui gry.

I jeszcze confirm

confirm( 'test' )

10_screenshots_2014-09-03_00004

prompt nie udało mi się uruchomić

http://www.w3schools.com/js/js_popup.asp

warto zauważyć że wykorzystując alert możemy zmusić gracza do nie zamykania okna motd , po prostu trzeba wyświetlać ciągle alert za każdym razem kiedy gracz go zamknie , kiedy alert jest wyświetlany nie można zamknąć okna motd przyciskiem OK dopóki box alerta jest widoczny.

HTML5 oraz JavaScript posiada w sobie możliwości obsługi plików ( odczytywanie itp. ) tak zwany file api ( http://www.html5rocks.com/en/tutorials/file/dndfiles/ ).

Niestety mimo że JavaScript posiada w sobie obiekty

  • window.File
  • window.FileReader
  • window.FileList
  • window.Blob

To dodanie takiego kodu html

<input type="file" id="fileinput">

powoduje taki efekt

10_screenshots_2014-09-03_00011

dlatego nie możemy wybrać pliku do wczytania , warto zauważyć ze przy próbie wybrania pliku CS zaczynał dziwnie się zachowywać i musiałem restartować całego steam’a.

JavaScript pozwala na otwieranie nowy okien/kart poprzez window.open( http://www.w3schools.com/jsref/met_win_open.asp ) i to akurat działa co daje ciekawe efekty ;).

Kilka testowanych przeze mnie ustawień ( komentarze są specjalnie )

//var printOut = window.open("http://www.google.com","_blank", 'height=200, width=200');

//var printOut = window.open("http://www.google.com","_parent", 'height=200, width=200');

//var printOut = window.open("http://www.google.com","_self", 'height=200, width=200');

//var printOut = window.open("http://www.google.com","_top", 'height=200, width=200');

//var printOut = window.open("http://www.google.com","asd", 'height=200, width=200');

//var printOut = window.open("http://www.google.com","_blank", 'fullscreen=1');

Niestety przesuwanie itp. nie działa

printOut.moveTo(500, 100);
printOut.focus(); 

_blank daje ciekawy efekt w postaci nowego okna
10_screenshots_2014-09-03_00008
motd można wtedy zamknąć a okno zostaje
10_screenshots_2014-09-03_00006

10_screenshots_2014-09-03_00005

_parent , _self , _top i własna nazwa odswieża po prostu strone w standardowym miejscu w motd

10_screenshots_2014-09-03_00007

fullscreen=1

nie działało ale już ustawianie height i width tak

Wykorzystując JavaScript możemy też odczytać gdzie na dyskuj znajduje się jego folder gry poprzez

document.location

np.
2014-09-04_00001

Możemy też wysłać tą wartość do np. skryptu php przez otworzenie nowej karty sposobem wyżej( window.open ) z odpowiednimi parametrami GET.

Lub możemy użyć

<meta http-equiv="refresh" content="0;url=http://google.pl?test=1/">

lub iframe

Dzięki dostępowi JavaScript możemy też ładować JQuery
np.

<script src="//code.jquery.com/jquery-1.11.0.min.js"></script>

Niestety zapytania ajax nie działają.

Plugin którego używałem do testowania był bardzo prosty.

#include <amxmodx>
#include <amxmisc></amxmisc></amxmodx>

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "DarkGL"

public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)

register_clcmd( "say /testMotd" , "testMotd" );
}

public testMotd( id ){
show_motd( id , "testMotdJavaScript.txt" , "Testowy motd" );
}

Wszystkie ustawienia pokazane w tym wpisie mogą dać inne efekty na innych komputerach.

2 komentarzy o “Wykorzystanie JavaScript w motd na steam – lokalizacja gry , dostęp do plików

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.