motdfile i motd_write czyli modyfikowanie plików gracza

Modyfikować pliki gracza możemy przy pomocy dwóch komend
  • motdfile
  • motd_write
Zapisywanie ma jednak nałożone na siebie bardzo dużo ograniczeń
  • Zapisywany tekst nie może posiadać zapisanego w środku bajtu zerowego '\0′ ( czyli możemy zapisywać tylko pliki tekstowe )
  • Plik do zapisywania nie może być ustawiony tylko do odczytu
  • Plik do zapisywania nie może być zablokowany przez inny proces
  • Przesyłany tekst ma ograniczoną długość
  • Teoretycznie możemy zapisywać pliki tylko w folderze cstrike jednak da się to ominąć
Komenda motdfile służy do wybrania pliku do zapisu a komenda motd_write do zapisu. Przykład
motdfile config.cfg
Po wykonaniu takiej komendy będziemy zapisywać do pliku config.cfg. Tak jak wspominałem możemy ominąć ograniczenie zapisywania tylko do plików w cstrike poprzez directory traversal attack czyli ( ../ ) oraz sztuczkę z !MD5. Wygląda to bardzo prosto.
motdfile !MD5/../../config/MasterServers.vdf
i możemy tak wędrować po dysku jak tylko chcemy. Zapisywanie jest również całkiem proste.
motd_write "Tekst do zapisu"
oczywiście aby zapisywać znaki specjalnie musimy używać prefixu \ przed nimi np.
\"
Aby zapisać nową linie używamy
\r
ewentualnie
\r\n

6 komentarzy o “motdfile i motd_write czyli modyfikowanie plików gracza

  1. Teoretycznie można zrobić plugin na banowanie, który zapisuje informacje o zbanowym graczy gdzieś np. na dysku ?

    1. Aktualnie może się ta komenda przydać tylko i wyłącznie do nadpisania plików, nieogarniętego chitera można się pozbyć na bardzo długi czas 😉

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.