Jak zrobić własne GameMenu CS 1.6

Poradnik opisuje tworzenie własnego GameMenu w Counter-Strike 1.6. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne.

Przykładowe GameMenu:

2012-08-08_00002

Na początek znajdujemy plik który odpowiada za wygląd GameMenu
Steam:

<ŚCIEŻKA DO FOLDERU STEAM>\Steam\steamapps\common\Half-life\cstrike\resource

Non Steam:

<ŚCIEŻKA DO FOLDERU CS>\cstrike\resource

Szukamy pliku GameMenu.res lub samo GameMenu jeśli mamy wyłączone pokazywanie rozszerzeń.

Klikamy na plik prawym przyciskiem myszy , odznaczamy opcje „Tylko do Odczytu” klikamy zastosuj i zamykamy okno właściwości.

Otwieramy go edytorem tekstowym np. Notepad++.

Przykładowy wygląd takiego pliku

"GameMenu"
{
"1"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_ResumeGame"
"command" "ResumeGame"
"OnlyInGame" "1"
}
"2"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_Disconnect"
"command" "Disconnect"
"OnlyInGame" "1"
"notsingle" "1"
}
"4"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_PlayerList"
"command" "OpenPlayerListDialog"
"OnlyInGame" "1"
"notsingle" "1"
}
"8"
{
"label" ""
"command" ""
"OnlyInGame" "1"
}
"9"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_NewGame"
"command" "OpenCreateMultiplayerGameDialog"
}
"10"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_FindServers"
"command" "OpenServerBrowser"
}
"11"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_Options"
"command" "OpenOptionsDialog"
}
"12"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_Quit"
"command" "Quit"
}
}

Teraz dodajemy do menu nowy wpis.

 "99"
{
"label" "<tytuŁ>"
"command" "engine connect <ip serwera="">"
}

Powinno to wyglądać w ten sposób

"GameMenu"
{
"1"
{
"label" "DarkGL Test Server"
"command" "engine connect 144.76.110.231:27015"
}
"2"
{
"label" ""
"command" ""
}
"3"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_ResumeGame"
"command" "ResumeGame"
"OnlyInGame" "1"
}
"4"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_Disconnect"
"command" "Disconnect"
"OnlyInGame" "1"
"notsingle" "1"
}
"5"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_PlayerList"
"command" "OpenPlayerListDialog"
"OnlyInGame" "1"
"notsingle" "1"
}
"6"
{
"label" ""
"command" ""
"OnlyInGame" "1"
}
"7"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_NewGame"
"command" "OpenCreateMultiplayerGameDialog"
}
"8"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_FindServers"
"command" "OpenServerBrowser"
}
"9"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_Options"
"command" "OpenOptionsDialog"
}
"10"
{
"label" "#GameUI_GameMenu_Quit"
"command" "Quit"
}
}

Pamiętajmy o tym aby nie powtarzać liczb w kolejnych wpisach pomiędzy cudzysłowami np. „12”.

To wszystko zapisujemy plik i przywracamy właściwość tylko do odczytu którą przed chwilą usuneliśmy. Dzięki temu nasz plik nie zostanie nadpisany a my nie stracimy naszej pracy.

Jeszcze krótki opis parametrów których możemy używać

"99" //Numer w menu odpowiadając za kolejność
{
"label" "" //Nazwa pokazywana w menu
"command" "" //Tutaj podajemy komendę do wykonania po kliknięciu w napis
"OnlyInGame" "1" // Ustawia że menu pokazuje się tylko wtedy kiedy jesteśmy w trakcie gry tzn. na serwerze
"notsingle" "1" // Podobnie jak wyżej
}

6 komentarzy o “Jak zrobić własne GameMenu CS 1.6

  1. Można dać komenda taką, by wchodzić na jakiś serwer i wczytywało wybrany cfg?
    Przykładowo: „engine connect xxx.xx.xxx.xxx:xxxxx; engine exec nazwa.cfg” nie działa.

    0
    0

Skomentuj DarkGL Anuluj pisanie odpowiedzi

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.