Poradnik opisuje tworzenie własnego GameMenu w Counter-Strike 1.6. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
Przykładowe GameMenu:
Na początek znajdujemy plik który odpowiada za wygląd GameMenu
Steam:
<ŚCIEŻKA DO FOLDERU STEAM>\Steam\steamapps\common\Half-life\cstrike\resource
Non Steam:
<ŚCIEŻKA DO FOLDERU CS>\cstrike\resource
Szukamy pliku GameMenu.res lub samo GameMenu jeśli mamy wyłączone pokazywanie rozszerzeń.
Klikamy na plik prawym przyciskiem myszy , odznaczamy opcje „Tylko do Odczytu” klikamy zastosuj i zamykamy okno właściwości.
Otwieramy go edytorem tekstowym np. Notepad++.
Przykładowy wygląd takiego pliku
"GameMenu" { "1" { "label" "#GameUI_GameMenu_ResumeGame" "command" "ResumeGame" "OnlyInGame" "1" } "2" { "label" "#GameUI_GameMenu_Disconnect" "command" "Disconnect" "OnlyInGame" "1" "notsingle" "1" } "4" { "label" "#GameUI_GameMenu_PlayerList" "command" "OpenPlayerListDialog" "OnlyInGame" "1" "notsingle" "1" } "8" { "label" "" "command" "" "OnlyInGame" "1" } "9" { "label" "#GameUI_GameMenu_NewGame" "command" "OpenCreateMultiplayerGameDialog" } "10" { "label" "#GameUI_GameMenu_FindServers" "command" "OpenServerBrowser" } "11" { "label" "#GameUI_GameMenu_Options" "command" "OpenOptionsDialog" } "12" { "label" "#GameUI_GameMenu_Quit" "command" "Quit" } }
Teraz dodajemy do menu nowy wpis.
"99" { "label" "<tytuŁ>" "command" "engine connect <ip serwera="">" }
Powinno to wyglądać w ten sposób
"GameMenu" { "1" { "label" "DarkGL Test Server" "command" "engine connect 144.76.110.231:27015" } "2" { "label" "" "command" "" } "3" { "label" "#GameUI_GameMenu_ResumeGame" "command" "ResumeGame" "OnlyInGame" "1" } "4" { "label" "#GameUI_GameMenu_Disconnect" "command" "Disconnect" "OnlyInGame" "1" "notsingle" "1" } "5" { "label" "#GameUI_GameMenu_PlayerList" "command" "OpenPlayerListDialog" "OnlyInGame" "1" "notsingle" "1" } "6" { "label" "" "command" "" "OnlyInGame" "1" } "7" { "label" "#GameUI_GameMenu_NewGame" "command" "OpenCreateMultiplayerGameDialog" } "8" { "label" "#GameUI_GameMenu_FindServers" "command" "OpenServerBrowser" } "9" { "label" "#GameUI_GameMenu_Options" "command" "OpenOptionsDialog" } "10" { "label" "#GameUI_GameMenu_Quit" "command" "Quit" } }
Pamiętajmy o tym aby nie powtarzać liczb w kolejnych wpisach pomiędzy cudzysłowami np. „12”.
To wszystko zapisujemy plik i przywracamy właściwość tylko do odczytu którą przed chwilą usuneliśmy. Dzięki temu nasz plik nie zostanie nadpisany a my nie stracimy naszej pracy.
Jeszcze krótki opis parametrów których możemy używać
"99" //Numer w menu odpowiadając za kolejność { "label" "" //Nazwa pokazywana w menu "command" "" //Tutaj podajemy komendę do wykonania po kliknięciu w napis "OnlyInGame" "1" // Ustawia że menu pokazuje się tylko wtedy kiedy jesteśmy w trakcie gry tzn. na serwerze "notsingle" "1" // Podobnie jak wyżej }
Można dać komenda taką, by wchodzić na jakiś serwer i wczytywało wybrany cfg?
Przykładowo: „engine connect xxx.xx.xxx.xxx:xxxxx; engine exec nazwa.cfg” nie działa.
Nie
Dlaczego na NS (CSSetti.pl) NIE CHCE DZIAŁAĆ :/
CSSetti nadpisuje własnym game menu 🙂
Dokładnie to samo stosuję i nic, cały czas to nadpisuje…
Musiałbyś wywalić ich pliki tracker.dll, ponieważ on cały czas pobiera Ci GameMenu.res na nowo