VHE 3.4 – instalacja i konfiguracja

Valve Hammer Editor służy on do tworzenia i edytowania map do między innymi gry Counter-Strike 1.6. Pliki do ściągnięcia zhlt34x86final.zip Download CS_expert_PL.zip Download Vhe 3.4.zip Download Instalacja programu Ściągamy plik Vhe 3.4.zip Download. Program instalujemy w dowolnym miejscu. Następnie instalujemy łatke spolszczającą (plik Patch_VHE.exe). Należy ją zainstalować w tym samym miejscu co poprzedni plik. Instalacja plików FGD Pliki te definiują typ gry, który wybieramy w konfiguracji. Plik CS_expert_PL.zip należy rozpakować w dowolnym miejscu. Następnie plik CS_ekspert_PL.fgd wklejamy do folderu z zainstalowanym programem. Ścieżka:
Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\
(jeżeli nie istnieje katalog fgd oraz counter-strike to należy takie stworzyć). Kolejnym krokiem jest umieszczenie katalogu CS (z rozpakowanego archiwum) do:
Valve Hammer Editor\sprites\
Pamiętamy aby w katalogu sprites znajdował się katalog CS, nie jego zawartość. Instalacja kompilatorów Ściągamy plik zhlt34x86final.zip i rozpakowujemy go w dowolnym folderze. Ścieżka do kompilatorów nie może zawierać polskich znaków. Konfiguracja programu Przy nieskonfigurowanym programie wyskakuje nam okno z zapytaniem czy chcemy dokonać konfiguracji (klikamy tak). Jednak jeżeli wiadomość się nie pojawi, należy wejść w zakładkę NARZĘDZIA następnie OPCJE. Istotnymi zakłądkami są tekstury, konfiguracja gry oraz kompilacja gotowej mapki. Textury W tej zakładce dodajemy pliki z rozszeżeniem *.wad, które zawierają textury, czyli wszystko co pokrywa ściany jakiejkolwiek mapy. Niezbędnym plikiem jest halflife.wad. Pamiętamy aby nie przesadzić z ilością plików w tej zakładce, gdyż mogą wystąpić problemy. Należy ograniczyć się do max. 8 plików *.wad. Jednak przed tworzeniem każdej mapy powinno się edytować listę textur. Pliki w tej zakładce są wymagane do prawidłowego działania mapy. Nawet jeżeli nie użyjemy textur z danego pliku może być on wymagany do gry. Konfiguracja gry vhe_14 Obok pola „Typ gry” klikamy opcje EDYTUj następnie DODAJ i wpisujemy np. Counter-strike. W miejscu oznaczonym nazwą „Plik definicji gry *.FGD dla WorldCrafta” Wskazujemy ścieżkę do pliku CS_expert_PL.fgd. Format tekstur i Typ mapy zostawiamy bez zmian. Domyślny obiekt punktowy i Domyślny obiekt solidny bez różnicy co w nich wybierzemy. Są to domyślne byty, które pokazują się po otworzeniu odpowiednich menu. W polu Katalog na HDD w którym znajduje się silnik gry (*.exe) wybieramy ścieżke do pliku hl.exe Scieżka w przypadku steama:
\Steam\steamapps\common\Half-Life
W kolejnym okienku uzupełniamy ścieżkę do folderu valve W przypadku steama:
\Steam\steamapps\common\Half-Life\valve
Katalog plików *.RMF:
Valve Hammer Editor\maps\
Kompilacja gotowej mapki kompilator Konfiguracja kompilatorów dla: tutaj uzupełniamy nazwe gry stworzoną wcześniej przez nas Program uruchamiający gotową mapkę: wybieramy ścieżkę do pliku hl.exe W kolejnych oknach uzupełniamy ścieżki do wcześniej wypakowanych kompilatorów. W ostatnim polu edytujemy ścieżkę tak, aby wybrać folder gdzie mają być wrzucone skompilowane mapy (najlepiej wybrać folder maps (cstrike lub cstrike_polish) Po odpaleniu pierwszego projektu warto wejść w zakładkę WIDOK i kliknąć na opcje 3D textura.

5 komentarzy o “VHE 3.4 – instalacja i konfiguracja

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.